De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Gedrag en onderzoek in de educatieve praxis: plaatsbepaling

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Gedrag en onderzoek in de educatieve praxis: plaatsbepaling

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Ik wil vandaag vooral ingaan op de vraag hoe gedrag als object
van studie gedefinieerd kan worden en hoe daar onderzoek naar
gedaan kan worden. Aan de orde komen achtereenvolgens de
psychologische, pedagogische, epistemologische en professionele
plaatsbepaling van het lectoraat, dat als opdracht heeft om praktijkgericht
onderzoek uit te voeren naar gedrag in de educatieve
praxis. Die opdracht zal ik verbinden met de noodzaak om
onderzoek naar gedrag van leerlingen en leraren te verbinden
met onderzoek met en door leerlingen en leraren (c.q. studenten).

Datum2009-10-07
TypeLezing
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk