De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Kink FM kiest mobiel. Onderzoek naar mobiel internet in Nederland & Communicatieadvies Kink FM in opdracht van Veronica MediaLab.

Kink FM kiest mobiel. Onderzoek naar mobiel internet in Nederland & Communicatieadvies Kink FM in opdracht van Veronica MediaLab.

Samenvatting

De luisteraars moeten bekend gemaakt worden met de mobiele activiteiten van Kink FM. Internet is hier bij uitstek een goed medium voor, het is veelgebruikt en Kink FM is er al volop aanwezig. Zij spelen al redelijk goed in op de trend van sociale netwerken en bieden interessante nevenactiviteiten, zoals video's op YouTube. Zoals het profiel van de luisteraar ook aangeeft is deze het type om gebruik te maken van de nieuwste technologie, is hoogopgeleid en bezoekt graag muziekfestivals. Kink FM kan nog beter inspelen op haar doelgroep door er zelf naartoe te gaan. De trouwe luisteraar moet duidelijk gemaakt worden dat, ook via het mobiele internet waar hij of zij zeker al over beschikt, het luisteren naar Kink FM mogelijk is en eenvoudiger en leuker dan hij of zij denkt. De groei van mobiel internet is in Nederland de kritieke grens gepasseerd. Het gebruik neemt toe, en het aanbod is groot. De grootste speler op de markt is de iPhone van Apple die voor het grootste deel van het dataverbruik verantwoordelijk is. Een goede stap dus om een applicatie te ontwikkelen voor de meest gebruikte internettelefoon in Nederland. Om ook al die andere mobiele internetgebruikers te bereiken wordt gebruik gemaakt van de mobiele website. Uit het onderzoek is verder naar voren gekomen dat het gebruik van sociale netwerken hoog is zowel onder internetgebruikers als mobiele internetgebruikers. Facebook wordt hierin gezien als een 'mobiel' sociaal netwerk, hier doet Kink FM al mee en heeft succes. Zij zouden echter meer aan promotie van de mobiele activiteiten via dit soort netwerken kunnen doen. Ook via de reguliere radio-uitzendingen kan meer worden gedaan. Op de website staat nu alleen een simpele link naar 'Mobiel', ook hier zouden de mobiele activiteiten breed uitgemeten kunnen worden. Aan de hand van de enquêteresultaten werd duidelijk dat Lowlands het meestbezochte muziekfestival onder de luisteraars is. Hier kan Kink FM 'offline' promotie van haar mobiele activiteiten realiseren. Ook op andere festivals waar zij al aanwezig zijn, in verband met interviews en uitzendingen op locatie, is dit te realiseren.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCommunicatiemanagement
AfdelingCommunicatie
PartnerVeronica MediaLab
Datum2011-06-06
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk