De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Numeracy in adult education

discussing related concepts to enrich the Numeracy Assessment Framework

Open access

Numeracy in adult education

discussing related concepts to enrich the Numeracy Assessment Framework

Open access

Samenvatting

This work draws on the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) survey. Last year a first review was conducted on the PIAAC Numeracy Framework (Tout. et al., 2017). In 2018 and 2019 the framework for the second cycle of PIAAC will be developed. This second cycle of the PIAAC survey aims to update the data about the numeracy skills of adults in different countries around the World (Hoogland, Díez-Palomar, Maguire, 2019). The objective of this paper is to highlight some relevant findings from literature on the concept numeracy in order to discuss a potential enrichment of the PIAAC Numeracy Assessment Framework (NAF).

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Leren en Innoveren
LectoraatWiskundig en Analytisch Vermogen van Professionals
Datum2019-02
TypeConferentiebijdrage
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk