De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Duurzame webwinkel 'watMooi'. Marketingcommunicatieplan.

Rechten:

Duurzame webwinkel 'watMooi'. Marketingcommunicatieplan.

Rechten:

Samenvatting

De wereld van duurzaamheid en mode verandert en daar moet watMooi als duurzame mode webwinkel goed op inspelen. Belangrijk bij deze verandering zijn niet alleen de consumenten, maar ook degenen die over watMooi schrijven. Deze laatstgenoemde groep zijn de opinieleiders voor watMooi. Via een marketingcommunicatieplan gericht op deze opinieleiders dient dit probleem te worden aangepakt. De primaire doelgroep: de opinieleider, is op te delen in twee communicatiegroepen: mode en duurzaamheid. Deze groepen zijn onder te verdelen naar behoeftes en interesses die zij hebben. De secundaire doelgroep bestaat uit ''groene'' en ''niet-groene'' consumenten van watMooi. De primaire doelgroep is gekoppeld aan een primair doel; Binnen een jaar, sterke relaties met de opinieleiders leggen en onderhouden om hiermee begrip en sympathie voor watMooi als merk te kweken, met als uiteindelijk doel de consument daardoor positief te beïnvloeden. Om dit primaire doel te behalen is er een strategie opgesteld. Deze strategie is gebaseerd op een transformationele positionering: het koppelen van waarden aan de voordelen van het merk watMooi. WatMooi beschikt over een aantal merkvoordelen ten opzichte van de concurrentie op het gebied van duurzame mode: watMooi heeft een goed en eerlijk verhaal te vertellen over elk product en elke keuze die zij maakt. Deze kenmerken moeten worden uitgelicht en gekoppeld aan de waarden van de consument: iets goed doen voor de wereld. Door deze waarde centraal te stellen is de boodschap van watMooi toegankelijk en eenvoudig, want het is een waarde die bijna ieder mens heeft.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingBedrijfscommunicatie
AfdelingCommunicatie
PartnersWat Mooi (Webwinkel)
Datum2011-06
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk