Klimaatfictie en leesmotivatie in het voortgezet onderwijs
Verslag van een vooronderzoek naar de motiverende werking van klimaatfictie in de bovenbouw van het voortgezet onderwijsKlimaatfictie en leesmotivatie in het voortgezet onderwijs
Verslag van een vooronderzoek naar de motiverende werking van klimaatfictie in de bovenbouw van het voortgezet onderwijsSamenvatting
Vier masterstudenten Nederlands van de Hogeschool Utrecht, werkzaam op zeer uiteenlopende scholen voor voortgezet onderwijs, hebben in het kader van een eerstejaars cursus literatuurtheorie en verhaalanalyse meegewerkt aan een vooronderzoek waarin de volgende vragen centraal stonden:
1. Sluit klimaatfictie aan bij de belangstelling /leesinteresse van de leerlingen in de bovenbouw van het havo/vwo?
2. Werkt klimaatfictie motivatie-verhogend bij het lezen voor de literatuurlijst Nederlands in de bovenbouw van het havo/vwo?
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Leren en Innoveren |
Lectoraat | Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs |
Jaar | 2023 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |