Alles
NL

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Van storytelling naar storyconversation

Van storytelling naar storyconversation

Samenvatting

De toepassing van storytelling als communicatie instrument heeft de laatste jaren een sterke ontwikkeling doorgemaakt bij corporate identity vraagstukken. Een verhaal is een verhaal. Daarover bestaat wereldwijd geen twijfel. Structuur, opbouw en narratieve elementen zijn altijd te herkennen. Of het nu gaat om een boek, film of commercial maakt niet uit. Daarmee kunnen we storytelling vrij gemakkelijk analyseren en categoriseren. Het genre waarin het verhaal is gegoten bepaalt op welke manier het thema zal blijven hangen bij het publiek. De meeste commerciële verhalen die communicatieprofessionals vertellen zijn tijdelijk van aard.

Organisatie
Afdeling
Lectoraat
Datum2014-02-28
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk