Mediaplanning
Van marketingcommunicatieplan tot mediaplanning en –inkoopMediaplanning
Van marketingcommunicatieplan tot mediaplanning en –inkoopSamenvatting
Het boek Mediaplanning verschaft snel inzicht in het gehele mediaplanningsproces: van mediabriefing, het selecteren van de mediumtypen aan de hand van de mediumbeoordelingscriteria, media- en planningsschema, budgetverdeling tot media-inkoop. Kennis van het mediaplanningsproces alleen is echter niet voldoende om daadwerkelijk een mediaplan op te stellen. Inzicht in de mediawereld met daarin de rol van het mediabureau, media-onderzoek en de processen voorafgaand aan de mediaplanning zoals marketing en marketingcommunicatie is essentieel. In Mediaplanning komen deze onderwerpen dan ook duidelijk en overzichtelijk aan de orde. Daarnaast wordt een actueel beeld geschetst van de verschillende mediumtypen (zoals tv, radio, print, out of home, internet, gaming, mobiele marketing en bioscoop) met hun belangrijkste kenmerken en ontwikkelingen. Mediabegrippen als GRP, bereik en frequentie worden uitgelegd aan de hand van voorbeelden. Tussen de hoofdstukken door is dit boek verrijkt met relevante artikelen en citaten om de lezer te inspireren. Daarnaast is ter illustratie een aantal mediacases uit de recente praktijk opgenomen.
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Afdeling | Domein Communicatie, Media en Muziek |
Lectoraat | Media Business |
Jaar | 2010 |
Type | Boek |
ISBN | 978‐90‐4730‐153‐0 |
Taal | Nederlands |