Reflecteren met kleuters
Een onderzoek naar reflectiegesprekken met kleuters aan de hand van het leerlingportfolioWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Reflecteren met kleuters
Een onderzoek naar reflectiegesprekken met kleuters aan de hand van het leerlingportfolioWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de OGO-leerkracht reflectiegesprekken kan voeren met groep 1/2-leerlingen over hun ontwikkeling aan de hand van het leerlingportfolio. Het ontwerp bestaat uit het voeren van reflectiegesprekken met behulp van het leerlingportfolio. De onderzoeksmethode bevat een observatie van de reflectiegesprekken, een interview en een checklist. Geconcludeerd kan worden dat de de OGO-leerkracht meer diepgang kan creëren in reflectiegesprekken door de leerling te stimuleren om ‘op verhaal’ te komen en reflectievragen te stellen in een vast opbouw.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2018-04-03 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |