Creatief denken kun je leren!
Een onderzoek naar de begeleidende rol van de leraar binnen het creatief denkenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Creatief denken kun je leren!
Een onderzoek naar de begeleidende rol van de leraar binnen het creatief denkenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop leraren het creatief denken van de leerlingen uit de groepen 5 tot en met 8 kunnen begeleiden bij wereldoriëntatie. Het ontwerp van het onderzoek bestaat uit een handleiding, hulpkaarten en workshops voor leraren en een stappenplan voor leerlingen. De onderzoeksmethode bevat een zelfrapportage door leraren, een observatie en een interview. Na uitvoering van het onderzoek kan geconcludeerd worden dat de leraren zich bekwamer voelen in het begeleiden van leerlingen en het creatief denken bewust wordt toegepast in de klas.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2019-05 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |