De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Zelfregulerend leren bevorderen in de middenbouw

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Zelfregulerend leren bevorderen in de middenbouw

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop het zelfregulerend leren in groep 4 t/m 6 bevorderd kan worden tijdens het zelfstandig werken. Tijdens het uitvoeren van het ontwerp is gebruik gemaakt van een interview van leerlingen, observatie van de leerkrachten en een vragenlijst voor de leerkrachten. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat de voorwaarde formatief evalueren te weinig aan bod komt. Cognitieve- en metacognitieve leerstrategieën zijn belangrijk om te blijven aanbieden. Werken aan de hoofdaspecten cognitie & metacognitie, gedrag en context, deze worden onvoldoende beheerst door de leerlingen.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2022-02-24
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk