De narratieve en talige ontwikkeling van Selena in groep 5, 6 en 7
verslag van een driejarig verhalentrajectDe narratieve en talige ontwikkeling van Selena in groep 5, 6 en 7
verslag van een driejarig verhalentrajectSamenvatting
Drie jaar lang hebben leerlingen van twee basisscholen achtereenvolgens verhalen verteld, verzonnen en
geschreven. Elk jaar stonden andere thema’s en verhaalelementen centraal. Na afloop van een thema werden de
verhalen van tien leerlingen verzameld en geanalyseerd. Eén van die tien leerlingen is Selena, een leerling van een grote school uit Zwolle met veel allochtone kinderen; Selena is zelf zo’n allochtone leerling met Turkse ouders. Aan de hand van haar vijf verhalen worden haar narratieve en talige ontwikkeling geschetst.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Lectoraat | Lectoraat Reflectie en Retorica |
Gepubliceerd in | Veerkracht Katholieke Pabo Zwolle, Zwolle, Vol. 10, Uitgave: 1, Pagina's: 24-27 |
Datum | 2013-11-01 |
Type | Bijdrage aan periodiek |
Taal | Nederlands |