Officer, practise what you preach!
research on effects and interventions in military officer socialization at the Royal Military AcademyWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Officer, practise what you preach!
research on effects and interventions in military officer socialization at the Royal Military AcademyWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Nieuwe rekruten leren vooral hoe ze zich moeten gedragen door goed te kijken naar hun ouderejaars en het is dan ook aan te bevelen ouderejaarscadetten meer verantwoordelijkheid te geven bij introductieperiodes. Tot die conclusie komt militair psycholoog Sander Dalenberg in zijn proefschrift Officer, practise what you preach! Dalenberg onderzocht de ervaringen van eerstejaarscadetten op de KMA op basis van verbetervoorstellen voor de introductieperiode die hij in 2012 deed. Voorbeeldgedrag van ouderejaars bleek een positief effect te hebben op de socialisatie van rekruten en het behalen van andere doelen, zoals het leren van de normen en waarden van het cadettencorps en het stimuleren van leiderschap
Jaar | 2017 |
Type | Proefschrift |
Taal | Engels |