Wie maakt de dienst uit in opvoeding en onderwijs?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Wie maakt de dienst uit in opvoeding en onderwijs?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Over de kracht van de pedagogische relatie in gezin, onderwijs en jeugdhulp. Over opvoeden, opvoedingsverantwoordelijkheid en de pedagogische relatie in gezin, onderwijs en jeugdhulp. Ik richt me
vooral tot de professionele en niet-professionele mede-opvoeder. Niet als een revival van doctor Spock,
maar vanwege de noodzaak van ‘aansprekend opvoeden’.
Professionals die met kinderen werken zijn per definitie pedagoog. Daarbij gaat het niet alleen over kinderen met problemen die behandeld moeten worden. Het gaat erom alle kinderen een veilige en pedagogische omgeving te bieden. Kinderen en jongeren hebben recht op opvoeding. Dat betekent dat we moeten investeren rondom kinderen.

Organisatie | Hogeschool Windesheim |
Afdeling | Domein Gezondheid en Welzijn |
Lectoraat | Jeugd |
Gepubliceerd in | In de ban van het kind hogeschool Windesheim, Zwolle, Pagina's: 8-13 |
Datum | 2017-11-27 |
Type | Lezing |
Taal | Nederlands |