Alles
NL

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De schoolleider in verandering : theorie en praktijk

De schoolleider in verandering : theorie en praktijk

Samenvatting

De rol van de schoolleider is aan het veranderen. Waar de nadruk eerst lag op leiderschapscompetenties, is dat in de nieuwe beroepsstandaard verschoven naar leiderschapspraktijken: activiteiten die je uitvoert om leiding te geven aan schoolontwikkeling en onderwijskwaliteit. Hoe kun je die rol het beste vormgeven en benut je je persoonlijke kwaliteiten optimaal?
In deze gratis uitgave van de Leiderschapsagenda bundelden Nederlandse onderzoekers hun kennis over effectief schoolleiderschap. Schoolleiders uit het po, vo en mbo gaven input. Thema’s als visiegestuurd werken, de ontwikkeling van leraren, onderzoeksmatig werken, inrichting van de schoolorganisatie en gespreid leiderschap komen voorbij. Ieder hoofdstuk bestaat uit drie delen: kennis van uit onderzoek over het thema, praktische handvatten en concrete voorbeelden.

OrganisatieHogeschool Windesheim
AfdelingDomein Bewegen en Educatie
LectoraatInclusieve Leeromgevingen
PartnersDeze uitgave is tot stand gekomen binnen het project De Toekomstagenda Schoolleiders waarin OCW, AVS, CNV Schoolleiders, AOb, PO-Raad, Schoolleidersregister po, Schoolleidersregister VO en VO-raad zijn betrokken.
Jaar2022
TypeBoek
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk