Aansluiting of aanfluiting? : Wat is de meerwaarde van een bewegingsagoog binnen het speciale bewegingsonderwijs ten opzichte van een leraar lichamelijke opvoeding met betrekking tot autisten?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Aansluiting of aanfluiting? : Wat is de meerwaarde van een bewegingsagoog binnen het speciale bewegingsonderwijs ten opzichte van een leraar lichamelijke opvoeding met betrekking tot autisten?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit artikel zal er worden beschreven wat de meerwaarde van een bewegingsagoog kan zijn binnen het speciale bewegingsonderwijs met betrekking tot autisten. Er zal in verschillende hoofdstukken worden beschreven, wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen een leraar lichamelijke opvoeding en een bewegingsagoog en wat de meerwaarde kan zijn voor autisten wanneer er een bewegingsagoog wordt betrokken in het bewegingsonderwijs. Eerst zal er een beter beeld worden geschetst over de aspecten van autisme binnen de muren van de gymzaal.

Organisatie | Hogeschool Windesheim |
Afdeling | Human Movement & Sports |
Jaar | 2008 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |