Toetsen en testen: kwestie van zorgvuldig afwegen.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Toetsen en testen: kwestie van zorgvuldig afwegen.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit artikel wordt de inzet van toetsen en testen in het onderwijs besproken in het licht van de fasen van Handelingsgerichte Diagnostiek. Ook zijn de recent verschenen toetsen (2005-2006) die in het themanummer besproken worden in een handzaam overzicht gezet.
Gepubliceerd in | Remediaal Uitgeverij Betelgeuze, Vol. 6, Uitgave: 6, Pagina's: 6-14 |
Jaar | 2006 |
Type | Artikel |
Taal | Duits |