De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Leerkrachtgedrag doet ertoe!

Positief leerkrachtgedrag in de klas

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Leerkrachtgedrag doet ertoe!

Positief leerkrachtgedrag in de klas

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit verslag gaat voornamelijk over het gedrag van de leerkracht in de klas. In de klas wordt er gekeken naar het gedrag van leerlingen. Maar wat is de invloed van het leerkrachtgedrag? De onderzoeksvraag luidt als volgt:
β€˜In welke mate dragen de tips en oefeningen vanuit de literatuur bij aan positief leerkrachtgedrag – herkenbaar als PBS - en wat is het effect van leerkrachtgedrag op het gedrag van de leerlingen?’
De sfeer in de klas is belangrijk om goed onderwijs te kunnen geven. Vandaar dat het doel van het onderzoek voornamelijk was om te kijken naar het leerkrachtgedrag want leerkrachtgedrag doet ertoe.

OrganisatieNHL Stenden Hogeschool
OpleidingOpleiding tot Leraar Basisonderwijs
InstituutAcademie Primair Onderwijs
Datum2014-06-20
TypeBachelorscriptie
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 27 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk