De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

In welke mate is de werkvorm ‘presenteren’ van invloed op de woordenschatontwikkeling?

In hoeverre zijn taalzwakke leerlingen uit groep 1 en 2 in staat om met behulp van een woordenschat trainingsprogramma hun woordenschat met 30% te vergroten?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

In welke mate is de werkvorm ‘presenteren’ van invloed op de woordenschatontwikkeling?

In hoeverre zijn taalzwakke leerlingen uit groep 1 en 2 in staat om met behulp van een woordenschat trainingsprogramma hun woordenschat met 30% te vergroten?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Er is onderzocht in welke mate de werkvorm ‘presenteren’ van invloed is op de woordenschat ontwikkeling van kinderen uit de groepen 1 en 2. Er is gewerkt met een trainingsprogramma vooral gericht op taalzwakke kinderen. De woordenschat is met ruim 30% vergroot door de werkvorm ‘presenteren’ toe te passen. Presenteren bij de groepen 1 en 2 bestaat uit het vertellen n.a.v. foto’s of voorwerpen, het initiatief ligt voor een deel bij de kinderen en ouders/ verzorgers. Tijdens de presentatie worden woorden benoemd die van te voren zijn vastgelegd.

OrganisatieNHL Stenden Hogeschool
OpleidingOpleiding tot Leraar Basisonderwijs
AfdelingAcademie Primair Onderwijs
Datum2013-12-16
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk