De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De communicatieparadox

Op zoek naar een nieuwe positionering van de Bond tegen vloeken

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

De communicatieparadox

Op zoek naar een nieuwe positionering van de Bond tegen vloeken

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De Bond tegen vloeken wil een boodschap vertellen. Dit doel kan alleen worden bereikt wanneer deze boodschap goed is afgestemd op het publiek. De vraag die dan vaak wordt opgeworpen is of men tijdens deze afstemming niet teveel water bij de wijn heeft gedaan. Het is een dilemma waarmee veel christelijke organisaties worstelen. Dit artikel doet verslag van een transitietraject dat de Bond tegen vloeken heeft doorlopen om tot een nieuwe communicatiestrategie te komen. Onderzocht wordt hoe de Bond tegen vloeken de dialoog met het publiek is aangaan, hoe de organisatie haar inzet van massamediale campagnes heeft veranderd en welke uitwerking het nieuwe merkenbeleid heeft gehad. Ook wordt besproken wat andere christelijke organisaties kunnen leren van het transitietraject van de Bond tegen vloeken.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
AfdelingAcademie Journalistiek & Communicatie
LectoraatJournalistiek & Communicatie
Gepubliceerd inRadix ForumC, Amersfoort, Vol. 41, Uitgave: 1, Pagina's: 37-48
Datum2017-03-02
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk