De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Begaafde leerlingen

Ze komen er niet bij, ze ZIJN er bij

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Begaafde leerlingen

Ze komen er niet bij, ze ZIJN er bij

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Voor kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong die al kunnen lezen als ze naar groep 3 komen is geen passend onderwijsaanbod. Er wordt echter wel begonnen met de methode Veilig Leren Lezen. Door deze leerlingen per woord mee te nemen maar het aanbod aan te passen met de taxonomie van Bloom en het inzetten van de intelligenties van Gardner, kan toch tegemoet worden gekomen aan de onderwijsbehoeften van deze leerlingen. Als uitgangspunt heb ik de didactische driehoek genomen: leerstof, leeromgeving, leerkrachtvaardigheden. Mijn onderzoek laat zien hoe ik dat heb aangepakt

OrganisatieFontys Hogescholen
OpleidingMaster Special Educational Needs
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
PartnersFontys Hogescholen
Jaar2014
TypeMasterscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk