Aan het woord
onderzoek naar effectief woordenschatonderwijsAan het woord
onderzoek naar effectief woordenschatonderwijsSamenvatting
Dit praktijkonderzoek is een evaluatieonderzoek. In het onderzoek wordt het effect gemeten van de aanpak gebaseerd op het Viertakt-model. Deze wordt in de praktijk toegepast tijdens woordenschatlessen volgens een vaste structuur aan groep 3 leerlingen op een reguliere basisschool. Bij een onderzoeksgroep van 18 leerlingen, is met behulp van metingen, observaties en gesprekken, gekeken naar de invloed van de interventies op woordkennis en leesplezier. Gedurende de onderzoeksperiode is nagegaan of de inzet van de Viertaktaanpak, in combinatie met grafische modellen, woordroutines en coöperatieve werkvormen, aansluiten bij de onderwijsbehoeften van leerlingen
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Master Special Educational Needs |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Partner | Fontys Hogescholen |
Jaar | 2014 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |