Vrij toegankelijk

Inspiratie op jouw vakgebied

De grootste kennisbank van het HBO

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Hoe kan er effectief aan de instructietafel gewerkt worden?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Hoe kan er effectief aan de instructietafel gewerkt worden?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Aanleiding voor dit praktijkgericht onderzoek was mijn wens om beter aan de individuele onderwijsbehoeften van de leerlingen aan de instructietafel rekenen te kunnen voldoen. De onderzoeksvraag die in dit onderzoek centraal stond was: Op welke wijze kan de leerkracht differentiëren op hiaten tijdens de verlengde instructie om de effectiviteit aan de instructietafel te verbeteren? In het theoretisch kader zijn door middel van een kritische analyse de verschillende mogelijkheden besproken om te differentiëren binnen de instructietafel, zodat de instructietafel beter aansloot op de hiaten van de verschillende leerlingen. Tijdens dit onderzoek is een nieuwe manier om differentiatie vorm te geven op basis van individuele hiaten van de leerlingen onderzocht (Neut & Mariën, 2013). Er werd gekeken waar de leerlingen op uit vielen, zodat deze leerlingen aan de instructietafel konden komen op het moment dat dit onderdeel aan bod kwam (Borghouts, 2010)

Toon meer
OrganisatieFontys Hogescholen
OpleidingMaster Special Educational Needs
InstituutFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
PartnersFontys Hogescholen
Jaar2014
TypeMasterscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

Vrij toegankelijk

Inspiratie op jouw vakgebied

De grootste kennisbank van het HBO