"Help, mijn leerling heeft faalangst! Wat nu?"
Een onderzoek naar de juiste begeleiding van leerlingen met kenmerken van faalangst in de klas.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
"Help, mijn leerling heeft faalangst! Wat nu?"
Een onderzoek naar de juiste begeleiding van leerlingen met kenmerken van faalangst in de klas.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
"Een op de twaalf leerlingen in het basisonderwijs heeft in enige mate last van faalangst(Wiltink,2000). In elke klas zitten wel één of meerdere leerlingen met kenmerken van faalangst. Wat hebben deze leerlingen nu van hun leerkracht nodig? En wat kan een remedial teacher hierin betekenen?
In dit onderzoek is op zoek gegaan naar de vraag hoe een leerkracht een positieve invloed kan hebben op het welbevinen van leerlingen met kenmerken van faalangst in groep 3/4. Dit is gedaan door middel van een actie onderzoek."
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |