'Woordenschat': het hart van ons onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
'Woordenschat': het hart van ons onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Woordenschatonderwijs onderzoek; woordenschatonderwijs geintergreed in de methode Veilig Leren Lezen onderzocht en vorm gegeven. Er is gewerkt volgens de didactiek van de Viertakt binnen thema's. Conclusies; Kennis over woordenschatonderwijs en woordleren is onontbeerlijk voor leerkrachten. Thematisch werken bevordert het woorleren op een impliciete wijze, waardoor er expliciet aandacht kan zijn voor het leren van nieuwe woorden binnen het netwerkt van woorden die kinderen al kennen. De viertakt biedt houvast en structuur voor het aanbieden van nieuwe woorden, daarnaast zijn er leerkrachtcompetenties beschreven. Tot slot woordenschatonderwijs is een zaak van het hele team binnen een basisschool!
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2010 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |