De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Accreditatie? Laat de docent eigenaar blijven van kwaliteit

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Accreditatie? Laat de docent eigenaar blijven van kwaliteit

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Er is weinig onderzoek gedaan naar de effecten van accreditatie op hogeschooldocenten in het Nederlandse en Vlamse Hoger Onderwijs. Enig onderzoek is gedaan door de Onderwijsinspectie en de Algemene Rekenkamer in Nederland. Meningen, artikelen en presentaties zijn er in overvloed. Maar wat docenten van accreditatie vinden, komt vooral uit de wandelgangen. Hoe is het gesteld met de bereidheid van de docent aan het accreditatieproces mee te werken? Dit artikel bespreekt de resultaten van onderzoek dat is verricht op hogescholen in Nederland en Vlaanderen.

OrganisatieFontys Hogescholen
InstituutFontys International
Gepubliceerd inOnderzoek van Onderwijs Van Gorcum, Vol. 38, Uitgave: maart, Pagina's: 3-8
Jaar2009
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 27 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk