De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Toepassing en effecten van inzoomen op kwaliteiten van de hulpvragers bij de chatdienst van Sensoor

Rechten:

Toepassing en effecten van inzoomen op kwaliteiten van de hulpvragers bij de chatdienst van Sensoor

Rechten:

Samenvatting

In dit onderzoek is nagegaan voor Sensoor Zuid-Holland Zuid Midden (ZHZM),
een werkgebied van twee miljoen inwoners waarvan 650.000 in Rotterdam, of
een extra training gebaseerd op ideeën
uit de positieve psychologie een positief
effect heeft op de ervaringen van de
hulpvragers. De reguliere training van
Sensoor en de manier waarop de vrijwilligers in contact staan met de chatters
sluiten goed aan bij een aantal beginselen uit de positieve psychologie. De
chats zijn namelijk positief van toon en
toekomstgericht. In dit artikel beschrijven we de opzet en resultaten van het
onderzoek.

OrganisatieHogeschool Rotterdam
LectoraatKenniscentrum Zorginnovatie
Gepubliceerd inTijdschrift voor gezondheidswetenschappen Bohn Stafleu van Loghum, Vol. 93, Uitgave: 7, Pagina's: 253-256
Datum2015-07-01
TypeArtikel
ISSN1876-8776
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk