Een onderzoek naar hoe eerstelijns logopedisten kinderen met kenmerken van ASS kunnen ondersteunen naast het geven van logopedie.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Een onderzoek naar hoe eerstelijns logopedisten kinderen met kenmerken van ASS kunnen ondersteunen naast het geven van logopedie.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Er bestaat onder eerstelijns logopedisten onduidelijkheid over hoe zij kinderen met kenmerken van autismespectrumstoornissen (ASS) kunnen ondersteunen omtrent de nodige zorg naast logopedie. Een GZ-psycholoog en voorzitter van Autisme Jonge Kind, benoemt dat zorgprofessionals niet altijd hulp inschakelen voor kinderen met kenmerken van ASS, waardoor ontwikkelkansen worden gemist (Vakblad Vroeg, 2017). Het doel van het onderzoek was om informatie te verzamelen over hoe eerstelijns logopedisten kinderen met kenmerken van ASS kunnen ondersteunen ten aanzien van nodige zorg naast logopedie. Het belang hiervan was dat deze kinderen de zorg en begeleiding krijgen die zij nodig hebben, waardoor stress en problemen bij deze kinderen en hun ouders mogelijk worden verminderd.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Opleiding | Logopedie |
Afdeling | IVG |
Datum | 2023-04-23 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |