De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Meertaligheid in primair en voortgezet onderwijs

Een stand van zaken en curriculaire aanbevelingen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Meertaligheid in primair en voortgezet onderwijs

Een stand van zaken en curriculaire aanbevelingen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In deze notitie gaan we in op meertaligheid: wat is het, en hoe speelt het een rol in zowel de samenleving als in het onderwijs? We schetsen het overheidsbeleid rond meertaligheid: hoe is meertaligheid uitgewerkt in de huidige leerplankaders en welke plek heeft meertaligheid in de
Nederlandse wet? Ook beschrijven we de rol van meertaligheid in de Nederlandse onderwijspraktijk en gaan we in op de natuur van de meertalige leerling. Vervolgens bespreken we vanuit wetenschappelijke inzichten argumenten om meertaligheid in het curriculum op te nemen, en komen we aan de hand van inspirerende buitenlandse praktijken en curricula tot een aantal aanbevelingen rond meertaligheid in het curriculum.

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Leren en Innoveren
LectoraatDidactiek van het Beta- en Technologieonderwijs
Jaar2018
TypeRapport
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk