De aanpak van contextsommen in groep 4
'Taal in het realistisch rekenonderwijs'Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De aanpak van contextsommen in groep 4
'Taal in het realistisch rekenonderwijs'Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de begeleiding kan worden vormgegeven voor taalzwakke rekenaars op het gebied van contextsommen in groep 4.De conclusie van het onderzoek is dat het stappenplan een goede basis biedt voor het verwerken van contextsommen. De leerlingen hebben het stappenplan als handvat ervaren. De eigen zeggenschap over het stappenplan wordt als prettig ervaren. In de conclusie is ook naar voren gekomen dat na de zes weken van uitvoering, het ontwerp nog niet volledig gesloten kon worden. De leerlingen gaven aan nog niet klaar te zijn met het verkleinen van het stappenplan. Het stappenplan moet namelijk ondersteunen en niet nog een tekst zijn die ze moeten lezen naast de contextsom.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2016-09-29 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |