HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible

Back to search resultsShare this publication

Hoe moreel competent is de docent? : een verkennend onderzoek naar de moreel vormende competenties van docenten in het christelijk voortgezet onderwijs

Open access

Rights:All rights reserved

Hoe moreel competent is de docent? : een verkennend onderzoek naar de moreel vormende competenties van docenten in het christelijk voortgezet onderwijs

Open access

Rights:All rights reserved

Summary

Onderzoek uitgevoerd in het kader van het innovatieprogramma Moreel Competent, een tweejarig programma gericht op de morele vorming van leerlingen in het voortgezet onderwijs. Het onderzoek diende inzicht te bieden in hoe de docent zich verhoudt tot de thematiek van morele vorming. Onder docenten blijkt behoefte te bestaan aan een bewustmakingsproces en een meer samenhangende aanpak en visie wat betreft de morele vorming van leerlingen. Tegelijkertijd beoogde het onderzoek de (veelal impliciete) aanwezige praktijkkennis over morele vorming te expliciteren. Daarnaast heeft dit deelproject als doel de verwachtingen en idealen onder docenten en schoolmanagement over morele vorming en het morele klimaat van de school te expliciteren.

OrganisationHogeschool Viaa
DepartmentEducatieve Academie
LectorateLectoraat Morele Vorming
Date2010-11-30
TypeReport / Working paper
LanguageDutch

HBO Kennisbank provides access to the publications of 26 universities of applied sciences

HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible