Handpoppen Hoezo??
Een onderzoek naar betrokkenheid van kleuters bij het werken met handpoppen in het onderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Handpoppen Hoezo??
Een onderzoek naar betrokkenheid van kleuters bij het werken met handpoppen in het onderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit onderzoek gaat over inzet van handpoppen bij het jonge kind. Nu kwam bij mij de vraag op of je door het gebruik van een handpop de betrokkenheid van de kinderen kunt vergroten. De resultaten laten zien dat handpoppen de betrokkenheid van de kinderen vergroot, omdat bij het gebruik van een handpop de aandacht veel langer vastgehouden wordt, er is meer interactie tussen kinderen en de handpop. Verder laten resultaten zien dat de kinderen meer reacties geven als een handpop gebruikt wordt
Organisatie | NHL Stenden Hogeschool |
Opleiding | Opleiding tot Leraar Basisonderwijs |
Afdeling | Academie Primair Onderwijs |
Datum | 2013-12-19 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |