De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Splitsen of rijgen?

Een onderzoek naar rekenstrategieën bij hoogbegaafde kinderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Splitsen of rijgen?

Een onderzoek naar rekenstrategieën bij hoogbegaafde kinderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Hebben hoogbegaafde kinderen een andere manier van denken? Leren zij op een andere manier? Hebben zij andere voorkeursstrategieën voor het oplossen van rekensommen? En hoe zit het met verschillen in strategiegebruik tussen jongens en meisjes? Hebben kinderen in groep 7 een andere voorkeursstrategie dan kinderen in groep 5? Bestaan er verschillen in strategiegebruik voor kale sommen en contextsommen? Dat zijn vragen waar in dit onderzoek een antwoord op is gezocht.

OrganisatieChristelijke Hogeschool Ede
OpleidingLeraar Basisonderwijs
AfdelingAcademie Educatie
Jaar2013
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk