De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

WAAROM LEZEN ZE NIET GEWOON?! Een onderzoek naar de invloed van Taalgericht geschiedenisonderwijs op taalontwikkeling en historische kennis van 4-havo leerlingen.

Open access

WAAROM LEZEN ZE NIET GEWOON?! Een onderzoek naar de invloed van Taalgericht geschiedenisonderwijs op taalontwikkeling en historische kennis van 4-havo leerlingen.

Open access

Samenvatting

Praktijkonderzoek naar de vraag in hoeverre de receptieve en productieve taalontwikkeling en historische kennis van leerlingen van havo 4 worden verbeterd door de toepassing van de didactische uitgangspunten van Taalgericht vakonderwijs, te weten: context, interactie en taalsteun, en hoe beleven deze leerlingen die toepassing?

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingLeraar Geschiedenis
AfdelingOnderwijs en Opvoeding
Jaar2015
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk