Aandacht in het onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Aandacht in het onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit onderzoek richt zich op hoe de leerkracht de aandacht van de leerlingen kan sturen dan wel richten. De leerkracht kan verschillende manieren gebruiken om de aandacht op zichzelf te richten. Deze manieren zijn in verschillende onderzoeken gevonden. Tijdens een eerste meetmoment werden deze manieren nog niet ingezet, dit was een alledaagse les. Tijdens lesmoment twee werden de manieren uit de literatuur wel ingezet. Beide meetmomenten zijn gefilmd en tijdens het bekijken van de opnamen werd er geturfd op verschillende kenmerken: Opletten, aan het werk, anders. Deze bevindingen werden in SPSS gezet, waar verdere berekeningen mee werden uitgevoerd. Uit de resultaten hiervan kwam naar voren dat de gevonden manieren uit de literatuur in de praktijk werken.
Organisatie | NHL Stenden Hogeschool |
Opleiding | Academische Pabo |
Afdeling | Academie Primair Onderwijs |
Datum | 2015-06-15 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |