De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Get in or get lost, Social Business or no Business

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Get in or get lost, Social Business or no Business

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

1e alinea column: De grote beweging via ketenomkering naar customer self care en bottom-up self assembled teaming is zich snel aan het voltrekken. De klant neemt het initiatief en Tofflers prosumership wordt zichtbaar. Het aantal business voorbeelden wordt snel groter, al gaat het om je auto zelf samenstellen, onderdelen bestellen, 3D printing, zelfroosteren, civil journalism, klanten die restaurants recenseren, tracking &tracing van de post, medische zorg. Neem Qlinx als open architectuur in combinatie met bijvoorbeeld Twitter, dat laat goed zien wat dit kan gaan betekenen voor de dynamiek op de arbeidsmarkt. Wolfram-alpha toont de potentie van het semantic web. In bijvoorbeeld Share2Start - power of the open mind zien we de kracht van crowdfunding en het begin van ‘financials 2.0’. Deze sites laten goed zien welke richting het uitgaat.

OrganisatieHogeschool Inholland
InstituutDomein Marketing, Toerisme en Vrijetijdsmanagement
LectoraatDigital World
Gepubliceerd in
Datum2011-11-23
TypeAndersoortig materiaal
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk